Missive à l’attention de tous les gouverneurs ! La branche expérimentale de Roman Triumph passe en 0.2 et apporte avec elle :
- Le volet analytique pour suivre en détail la production et la consommation de ressources, le bonheur des citoyens, vos bâtiments…
- Deux nouvelles ressources, l’huile d’olive et le vin, avec les quatre bâtiments associés.
- 1 nouveau bâtiment de culture, la bibliothèque.
- Ainsi que divers correctifs mineurs


Pour accéder à la branche expérimentale de ce city builder très sympathique, faites un clic droit sur Roman Triumph depuis la bibliothèque steam puis allez dans les propriétés. Vous trouverez dans l’onglet Bêtas un menu déroulant avec le programme de test expérimental.
Intéressé par Roman Triumph ? Mon test sur Dystopeek | Page steam de Roman Triumph : Survival City Builder | Tarif : 25€.
Changelog complet
New Features
- Added Imperial Ledger (city analytics panel):
-> Charts for population, happiness, gold, and food
-> Full citizen list (with home, job, happiness)
-> Building count overview
-> Resource production/consumption breakdown- Added new resources: Olive Oil and Wine
-> 4 new buildings: Olive Farm, Olive Oil Mill, Vineyard, Winery
-> Used for trade (more uses coming later)- Added new building: Library (boosts Culture)
Quality of Life / Fixes
- You can now delete large rocks and iron nodes
- Quarry placement message now correctly identifies the reason why it can’t be placed somewhere
- Fixed trade cities showing negative resource quantities
- Replaced immigration toggle with a population limit (more useful)
- Hydras pathing now takes priority on all other pathing (before, the hydra could be waiting for a while after spawning before moving when many pathing calculations were being done, at high populations).
- Resuming from pause at speed 3 now returns to speed 3, not 1
- Lowered quarry and iron mine noise
- Fixed “Aprilis” typo
- Removed the 100-year achievement